Jako że nie jestem zwolennikiem obecnego zarządcy i dodatkowo wciąż kilka zgłaszanych przeze mnie spraw - chociażby po zebraniu - nie zostało załatwionych, proponuję wysłać/wręczyć Pani Rawickiej pismo z listą spraw i terminami do ich wykonania, po ich upływie złożyć skargę do Komisji Odpowiedzialności Zawodowej przy Urzędzie Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast - jedną, drugą, dziesiątą, aż w końcu wyciągnięte zostaną konsekwencje za sposób wykonywania swojej pracy przez naszego zarządcę.
Dobrze by było aby sprawę nadzorował Zarząd Wspólnoty, jako nasz reprezentant.
To tylko pomysł, ale 50 gr od każdego metra naszego Zakątka daje ładną kwotę, która w moim odczuciu jest stanowczo wygórowana jak za jakość świadczonych usług.
To tylko pomysł, ale 50 gr od każdego metra naszego Zakątka daje ładną kwotę, która w moim odczuciu jest stanowczo wygórowana jak za jakość świadczonych usług.
RotM08
Dokladnie. Brak rozliczenia zaliczek, ciagle klopoty z ogrzewaniem, brud, syf i malaria pod blokami 9,10 z racji walajacych sie smieci wokol smietnika to tylko czubek gory lodowej. Nie wspominajac o tym, ze list z poleceniem zaplaty dostalem 8mego a termin platnosci byl do 10tego. Zyczylbym sobie aby Pani Rawicka w rownie szybkim tempie rozwiazywala nasze problemy, bo po pieniadze reke latwo wycignac, a afektow pracy nie widac.
Co racja to racja...zgadzam sie ze wszystkim...ale bałagan wokół klatek 9 i 10 czy też przy wcześniejszych nie jest tylko winą administratora czy też firmy wyważącej smieci (tzn.być może robione jest to za rzadko), ale przede wszystkim mieszkańców, którym nie chce się zajrzeć do kosza i sprawdzić czy jest pusty.Tylko kładą worki ze śmieciami obok.Nie raz było tak,że jak wyrzucałam śmieci do kosza który był pusty, obok niego leżało mnóstwo porozrywanych już worków, z których wszystko walało się dookoła,wydmuchiwane przez wiatr. Przydałoby nam się trochę wyobraźni...
Witam Sąsiadów
Czy dostaliście może już rozliczenie za listopad tzn tą tak zwaną nadpłatę? Czy nie czekacie na ten rachunek i wpłacie szybciej? Wychodzi na to, że wspólnota ma sporo kasy, że nie zależy im na bieżących wpłatach.
Mamy wplacac co miesiac okreslona kwote w liscie z zeszlego miesiaca co miesiac do 10. Jesli jakies oplaty sie zmienia zostaniemy o nih powiadomieni listownie.
Dołączył: Pon Sie 13, 2007 20:30 Posty: 50 Skąd: Rotmanka
Wysłany: Wto Mar 03, 2009 21:14 Temat postu: Re: Wspólnota mieszkaniowa / zarządzanie
W zawiadomieniach o zebraniu znalazła się propozycja podjęcia uchwały w sprawie przeniesienia salda z roku 2008 na 2009.
Nie wiem, kto był projektodawcą tego punktu, ale nie była to osoba znająca ustawę o własności lokali. Otóż okresem rozliczeniowym wspólnoty mieszkaniowej, zgodnie z art. 29 ust. 1a tej ustawy, jest rok kalendarzowy. A zatem wspólnota mieszkaniowa po zakończeniu roku powinna dokonać rozliczenia - porównania poniesionych kosztów w rozbiciu na poszczególnych właścicieli z sumą wpłaconych przez nich zaliczek. Jeżeli kwota zaliczek nie pokrywa udziału w kosztach, właściciel zobowiązany jest do pokrycia różnicy. Jeżeli natomiast suma ta jest wyższa niż przypadający na danego właściciela udział w kosztach, powstała nadwyżka pozostaje do jego dyspozycji.
Wysłany: Sob Mar 14, 2009 12:35 Temat postu: Re: Wspólnota mieszkaniowa / zarządzanie
Dzisiaj o godz. 18 spotkanie w hali garażowej przed klatką 10, proszę wszystkich zainteresowanych o niezawodne przybycie. Jest kilka spraw do omówienia - nie tylko sprawa rozliczenia kosztów ogrzewania. Swój post kieruję głównie do Andrzeja bo jak zauważyłam Andrzej zna się na przepisach i chyba był w Zarządzie naszej Wspólnoty.
Do Wiluksa - Twoje posty są dość agresywne, ale czy potrafisz je obronić ? Możemy na tej stronie dużo dyskutować ale nic z tego nie wyniknie np. czy ktoś z was czytał i zastanowił się nad porządkiem zebrania Wspólnoty w dniu 27.03. Ja osobiście mam wątpliwości czy porządek obrad Wspólnoty obejmuje wszystkie tematy które chcielibyśmy omówić, punkt wolne wnioski na pewno nie obejmuje wszystkiego i moim zdaniem prowadzi jedynie do zamierzonego haosu. Zastanawia mnie dlaczego w porządku obrad zabrakło np. takiego punktu jak : przegłosowanie uchwał np. Regulaminu rozliczeń, dlaczego przy tak dużej Wspólnocie nie ma w porządku obrad wyboru komisji skrutacyjnej do policzenia głosów przy głosowaniu, komisji wniosków itd. Wiluks w którym punkcie zebrania zgłosisz (jeżeli zgłosisz) odwołanie Administratora ?.
Czy ktoś wie jakie będą np. konsekwencje w przypadku nieudzielenia absolutorium Zarządowi ? . Czy przypadkiem porządek obrad nie jest tendencyjnie ułożony aby nie było możliwości zgłoszenia nurtujących nas problemów.
Pozdrawiam
Dołączył: Pon Sie 13, 2007 20:30 Posty: 50 Skąd: Rotmanka
Wysłany: Sob Mar 14, 2009 15:01 Temat postu: Re: Wspólnota mieszkaniowa / zarządzanie
Dziękuję za przychylne słowa, chociaż sądząc ze szczupłości grona obecnych na forum mieszkańców odnoszę wrażenie, że jestem nazbyt aktywny. Sądzę, że każdy właściciel powinien korzystać w pełni ze swoich praw i poddawać pomysły, jak rozwiązać różne problemy. Nikt nie jest fachowcem od wszystkiego, ale poszukując wspólnie można skorzystać z doświadczeń różnych osób.
Rzeczywiście byłem w zarządzie do czasu poprzedniego zebrania, ale wycofałem się, ponieważ odniosłem wrażenie, że tylko mi zależy na wyegzekwowaniu należytego wykonywania obowiązków przez naszego administratora. Praca w zarządzie wymaga poświęcenia swojego czasu i poniesienia pewnych kosztów. Z tego, co widać teraz większość obowiązków podjęła pani Izabela, a część zarządu wykonuje pracę na rzecz administratora. Nie chcę nikomu czynić wymówek z powodu podejmowanej pracy, ale moim zdaniem niedopuszczalna jest sytuacja, żeby zarząd był zatrudniany przez administratora. To taka sama sytuacja, jakby szef firmy podpisywał umowę ze swoim pracownikiem, że wykona na jego rzecz jakieś zlecenie leżące w kompetencjach pracownika. Nie mniejsze zastrzeżenia mam do pracy pewnej pani z zarządu, którą zapamiętałem z zebrania, że orędowała za społecznym wykonywaniem obowiązków przez zarząd. Tymczasem nie widać ani krztyny jej obecności w zarządzie, a okazało się, że była protegowaną Rawickiej.
W mojej opinii zarząd w obecym składzie, poza jedną osobą, jest do odwołania na najbliższym zebraniu.
Porządek zebrania nie jest rzeczą nienaruszalną, o czym świadczy stanowisko SN:
Cytat:
Czy więc podjęcie uchwały w sprawie nieobjętej porządkiem obrad powoduje, tak jak w prawie spółek handlowych czy prawie spółdzielczym, jej nieważność? SN odpowiedział na to pytanie przecząco.
- Trzeba zdać sobie sprawę ze specyfiki wspólnoty mieszkaniowej - mówił sędzia Górski. - Są to małe organizmy, w których działają ludzie bez fachowego przygotowania. Podejście formalistyczne mogłoby sparaliżować funkcjonowanie wspólnot.
Dlatego uchybienia przy zwoływaniu zebrania właścicieli mogą powodować nieważność podjętych na nim uchwał, tylko jeśli wpłynęły na ich treść. Tego zaś w tej sprawie nie wykazano (sygn. IICSK370/06).
Podobne stanowisko w kwestii uchybień formalnych zajął SN w innych orzeczeniach dotyczących wspólnot mieszkaniowych. W wyroku z 23 lutego 2006 r. (sygn. I CK 336/06) uznał np., że uchwała wspólnoty mieszkaniowej podjęta z naruszeniem przepisów staje się wiążąca, jeśli w ciągu sześciu tygodni nie zaskarżono jej do sądu. Potem może być zdyskwalifikowana tylko z powodu bardzo drastycznych uchybień. Należy do nich np. naruszenie tak elementarnej zasady, jak podejmowanie uchwał większością głosów.
Niemniej jednak do zebrania pozostały jeszcze dwa tygodnie i można jeszcze dostarczyć nowy porządek zebrania. Trzeba tylko opracować propozycje i przekazać je mieszkańcom. I nie ma co liczyć, że zrobi to administracja. Muszą zająć się tym właściciele, czyli my. Do zobaczenia o 18-tej.
Wysłany: Wto Mar 17, 2009 9:19 Temat postu: Re: Wspólnota mieszkaniowa / zarządzanie
Witam wszystkich sąsiadów,
a w szczególności wszystkowiedzącego Andrzeja Z
Odnoszę wrażenie że pan Andrzej Z jest bardzo mocno zorientowany w pracy zarządu naszej wspólnoty choć osobiście nie widziałam go na żadnym spotkaniu, które odbywają się przynajmniej cztery razy w tygodniu w naszych mieszkaniach lub w biurze zarządcy. Osobiście bałabym się wysnuwać tak daleko idące wnioski, które w każdej chwili mogę obalić, a mogły by zostać potraktowane jako pomówienie. Nikt z nas nie neguje wielkiego wkładu Pani Izabeli jaki wnosi swoją wiedzą i zaangarzowniem za co powinniśmy wszyscy być jej wdzięczni ale ograniczanie się do przepisywania aktów prawnych z Internetu na forum i ciągłe krytyki to nie jest konstruktywna praca dla naszego dobra. Gdzie są konkretne propozycje, Panie Andrzeju, rozwiązań naszych problemów.
Jako Zarząd Wspólnoty zapraszamy wszystkich mieszkańców „Zakątka „ do współpracy, wszelkie pomysły rozwiązań naszych problemów są mile widziane, nie wszystkie jednak da się załatwić od ręki np. rozliczenie C.O. czy nieszczęsnej bramy garażowej gdzie producent stwierdził jednoznacznie, że została uszkodzona przez niewłaściwe użytkowanie.
P.S.
Wydaje mi się, że ktoś próbuje skłócić resztę mieszkańców z zarządem – tylko w czym ma to pomóc?
Nikt nie próbuje nikogo skłócać z zarządem!!!! ale chcemy wyjaśnić wszystkie dręczące nas problemy, a zwłaszcza rozliczenie kosztów dot. centralnego ogrzewania. Rawicka-nie robi w tym kierunku nic. Żeby nas - mieszkańców skłócić wysłała niezgodne z prawem rozliczenia kosztów nie mając ustanowionego regulaminu dot. centralnego ogrzewania. Ciekawe , jak z tego się wykręci! Zdecydowanie działa na naszą szkodę!!! a niektóre osoby z zarządu z tego, co zauważyliśmy jej usługują. Chyba coś się wszystkim pomyliło!
Pozdrawiam
Dołączył: Pon Sie 13, 2007 20:30 Posty: 50 Skąd: Rotmanka
Wysłany: Wto Mar 17, 2009 13:35 Temat postu: Re: Wspólnota mieszkaniowa / zarządzanie
PITER1 napisał:
Gdzie są konkretne propozycje, Panie Andrzeju, rozwiązań naszych problemów.
Kilka wybranych przykładów, które przygotowałem w imieniu zarządu. Pod pismem mój komentarz.
Cytat:
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej Rotmanka, dn., ….06.2008 r.
ul. J. Piłsudskiego 1 A
83-010 Rotmanka
Sz. P.
Henryka Rawicka
ul. Topolowa 24
83-010 Rotmanka
Szanowna Pani!
Zarząd wspólnoty mieszkaniowej stwierdza, że poziom wywiązywania się przez Panią z umowy nr 38 o administrowanie nieruchomością wspólną zawartej w dniu 19.05.2008 r. jest niedostateczny z następujących powodów:
1. Pomimo kilkukrotnych spotkań zarządu z Panią i monitów o przejęcie dokumentacji technicznej nieruchomości od dewelopera nie zostały podjęte przez Panią odpowiednie czynności w tym celu.
2. Prezentowane przez Panią oferty zawarcia umów o prowadzenie rachunku bankowego, wywóz śmieci oraz ubezpieczenia budynku były wysoce nieprofesjonalne – brak było zróżnicowania oferty (wybór tylko między dwoma bankami), oferty ubezpieczenia polegały zaledwie na podaniu folderów dwóch firm i wysokości składki w jednej z nich. Oferty nie zostały opracowane w sposób umożliwiający ich porównanie choćby na podstawowym poziomie.
3. Brak porozumienia pomiędzy Panią a firmą doprowadzającą wodę do budynku spowodował zagrożenie odcięcia dopływu wody, o czym zarząd był powiadamiany bezpośrednio przez firmę. Tymczasem z ustaleń zarządu wynikało, że wystarczyłoby telefoniczne uzgodnienie udostępnienia pomieszczeń z licznikami wody.
Biorąc powyższe pod uwagę zarząd uznaje, że jest zmuszony rozwiązać umowę o administrowanie nieruchomością wspólną. Mając na uwadze zapewnienie właściwego poziomu wywiązywania się z obowiązków zarządu nieruchomością oraz należytej dbałości o nieruchomość wspólną zarząd proponuje, aby termin wypowiedzenia umowy upłynął w dniu 31 lipca br.
Pismo nie dostarczone przez zarząd do Rawickiej.
Cytat:
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej Rotmanka, dn. 26.09.2008 r.
al. Piłsudskiego 1 A
83-010 Rotmanka
Sz. P.
Henryka Rawicka
ul. Topolowa 24
83-010 Rotmanka
Szanowna Pani!
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej wzywa do wywiązania się z umowy nr 38 o administrowanie nieruchomością wspólną zawartej w dniu 19.05.2008 r.
Zastrzeżenia zarządu dotyczą następujących punktów umowy:
Ad. 1) Prowadzenie wykazu lokali oraz właścicieli lokali:
listy głosowań stosowane dotychczas w czasie zebrań wspólnoty zawierają nieprawidłowo określone wielkości udziałów,
naliczenia opłat od 1 czerwca za lokale są adresowane do mieszkańców, chociaż niektórzy nadal nie posiadają aktów notarialnych, zatem płatności powinny być regulowane przez dotychczasowego właściciela – dewelopera. Niewłaściwe adresowanie wezwań jest jedną z przyczyn zaległości we wpłatach na konto wspólnoty.
Ad. 2) Prowadzenie księgi obiektu budowlanego:
dotychczas nie została założona księga obiektu budowlanego.
Ad. 4) Utrzymanie w porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku:
firma wynajęta do sprzątania kilkakrotnie zaniedbywała swoje obowiązki i nie była w żaden sposób kontrolowana przez administrację. Administracja ani razu nie wymierzyła kary finansowej z powodu niedostatecznego wywiązywania się z umowy o sprzątanie, chociaż były ku temu powody.
Ad. 19) Windykacja opłat należnych od właścicieli lokali:
przez pierwszy miesiąc administrowania nie naliczyła Pani obciążenia dla około ¾ lokali. Naliczenie obciążenia zostało dokonane dopiero na żądanie zarządu;
od początku czerwca br. nie podjęła Pani wystarczających środków do uzyskania opłat za wszystkie lokale. Według wykazu przekazanego przez Panią w dniu 16 września nie było wpłat od początku czerwca od 15 lokali, natomiast wielu innych właścicieli zalegało w opłatach na mniejszą kwotę. Łączna kwota zaległości we wpłatach na dzień 16 września sięgała sumy około 35 tys. zł. Wezwania do uregulowania zaległości były wysyłane dopiero po interwencji zarządu i po wielu naleganiach. Ostateczne wezwania do zapłaty zostały wysłane dopiero dn. 24 września, po zdecydowanej interwencji zarządu.
Wobec powyższego zarząd wspólnoty wzywa Panią do zmiany sposobu wywiązywania się z umowy i wyznacza w tym celu następujące terminy:
1. Do dnia 29 września zaktualizować i przedstawić zarządowi wykaz lokali i właścicieli lokali;
2. Do dnia 2 października założyć księgę obiektu budowlanego;
3. Do dnia 29 września opracować i przedstawić zarządowi sposób kontroli utrzymania w porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku;
4. Do dnia 29 września przedstawić zarządowi informację na temat przebiegu windykacji opłat od lokali zalegających z opłatami. Informacja winna zawierać następujące pozycje:
a. Wykaz lokali i kwotę zaległości oraz właściciela lokalu w rozbiciu na każdy miesiąc od czerwca do września;
b. Wykaz czynności podjętych przez administratora z własnej inicjatywy w celu windykacji zaległych opłat, w szczególności czy były podejmowane kroki mediacyjne przed uruchomieniem procedury formalnej;
c. Wykaz czynności podjętych przez administratora z inicjatywy zarządu w celu windykacji zaległych opłat;
5. Do dnia 6 października przeprowadzić bezpośrednie rozmowy z właścicielami lokali, którzy zalegają w opłatach na rzecz wspólnoty w celu osobistego poinformowania o:
a. podstawie prawnej naliczania opłat,
b. wysokości zaległych opłat,
c. kosztach związanych z windykacją, w tym kosztach ewentualnego postępowania sądowego.
Z przeprowadzonych rozmów należy sporządzić protokół zawierający podpisy poinformowanych właścicieli lokali lub adnotację o dniu i godzinie przekazania informacji, jeżeli właściciel odmówił złożenia podpisu.
6. Do dnia 6 października opracować i przedstawić zarządowi do akceptacji sposób windykacji zaległości w opłatach za mieszkanie. Sposób windykacji powinien przewidywać:
a. przekazanie informacji o zaległościach w terminie 7 dni od jej powstania za pomocą wszelkich możliwych form kontaktu,
b. przekazanie informacji o zaległościach w terminie 14 dni od jej powstania za pomocą kontaktu bezpośredniego z potwierdzeniem pisemnym właściciela lokalu,
c. przekazanie właścicielowi lokalu wezwania do zapłaty w terminie 21 dni od powstania zaległości kwoty zaległości wraz z odsetkami ustawowymi,
d. przekazanie właścicielowi lokalu ostatecznego wezwania do zapłaty w terminie 28 dni od powstania zaległości kwoty zaległości wraz z odsetkami ustawowymi,
e. wszczęcia postępowania sądowego w stosunku do właścicieli lokali zalegających z opłatami powyżej 49 dni.
Przedstawiając powyższe wezwanie zarząd zawiadamia, że brak wywiązania się nałożonych w nim obowiązków będzie skutkował zastosowaniem art. 636 kodeksu cywilnego, który przewiduje, że po upływie wyznaczonych terminów zarząd może od umowy odstąpić, albo powierzyć poprawienie lub dalsze wykonywanie dzieła innej osobie na Pani koszt i niebezpieczeństwo.
W załączeniu zarząd przekazuje pismo, które należy okazać właścicielom lokali podczas prowadzenia rozmów, o których mowa w pkt. 5.
Osobiście zebrałem podpisy zarządu i dostarczyłem pismo Rawickiej.
Cytat:
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej Rotmanka, dn. 15.10.2008 r.
al. Piłsudskiego 1 A
83-010 Rotmanka
Activa Sp. z o.o.
ul. Obrońców Wybrzeża 2B
83-000 Pruszcz Gdański
Szanowni Państwo!
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej zwraca się o wykonanie następujących prac:
1. Wstawienie drugiej pary drzwi w klatkach schodowych budynków 1-10
Konieczność montażu drugiej pary drzwi wynika z projektu oraz z § 63. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz. U. nr 75, poz. 690) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
2. Naprawienie i właściwe wykonanie instalacji w kotłowniach budynków 1-10, tzn.:
a. Rury w kotłowni powinny być zaizolowane. Rury z ciepłą wodą dlatego, aby nie powodować zbędnych ubytków. Rury z zimną wodą dlatego, aby nie przemarzały. Szczególnie ważne są rury z zimną wodą biegnące tuż przy kanale wentylacyjnym - przy silniejszym mrozie mogą zamarznąć!
b. Czujniki temperatury zewnętrznej do regulacji automatyki pieca zostały umieszczone luzem na wylocie kanału wentylacyjnego. Tymczasem instrukcja eksploatacji przewiduje, że powinny być zamocowane na zewnątrz budynku na ścianie północnej lub północno-zachodniej na wysokości ok. 2,5 m nad gruntem.
c. Przewody elektryczne w kilku wiązkach zostały niedbale zawieszone na rurach z gorącą wodą. Tymczasem winny być poprowadzone w pewnej odległości od rur i umieszczone w korytkach. Instrukcja przewiduje, że:
„przewody czujników powinny być układane w odległości minimum 30 cm od przewodów energetycznych. Niedopuszczalne jest prowadzenie wszystkich przewodów (czujnikowych i zasilania urządzeń) w jednej wiązce.”
d. Brak jest stacji uzdatniania wody. Stacja powoduje dostosowanie parametrów wody do zaleceń producentów kotłów. Woda napuszczona do instalacji w obiegu zamkniętym uzdatnia się sama, jednak dopuszczanie wody do instalacji (z powodu prac instalacyjnych w mieszkaniach) powoduje wzrost odkładania się kamienia i grozi uszkodzeniem kotła. Do oszacowania ryzyka odkładania się kamienia konieczny jest dodatkowy licznik wody.
3. Usunięcie awarii powodującej zalewanie ściany budynku nr 5 wzdłuż głównej rury kanalizacyjnej od strony budynku nr 6.
4. Usunięcie awarii powodującej zalewanie stropu hali garażowej w części pomiędzy budynkami nr 1 i 2.
5. Zabezpieczenie przewodów instalacji elektrycznej na zewnątrz budynków 1-5 znajdujących się przy drzwiach wejściowych.
6. Zapewnienie możliwości odprowadzenia wody z hal garażowych nr 1 i 2.
7. Zabezpieczenie wjazdu do hali garażowej nr 1 przed zalewaniem przez wody opadowe.
8. Wykonanie kratki metalowej do wycierania obuwia przy drzwiach wejściowych do budynków 1-10.
9. Pomalowanie metalowych ścian wiaty śmietników na kolor taki, jak pozostałe ściany.
Pismo dostarczyłem drogą mailową do Activy, a ponadto zostało uzupełnione i dostarczone do Activy przez PITER1.
Cytat:
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej Rotmanka, dn. …10.2008 r.
ul. J. Piłsudskiego 1 A
83-010 Rotmanka
Sz. P.
Henryka Rawicka
ul. Topolowa 24
83-010 Rotmanka
Wypowiedzenie umowy na administrowanie
Zarząd wspólnoty mieszkaniowej stwierdza, że poziom wywiązywania się przez Panią z umowy nr 38 o administrowanie nieruchomością wspólną zawartej w dniu 19.05.2008 r. jest niedostateczny z następujących powodów:
1. Brak dbałości o stan techniczny budynków. Zarząd samodzielnie ustalił 16 istotnych usterek w nieruchomości wynikających z winy dewelopera, które w przyszłości mogą narazić wspólnotę na znaczne koszty i uciążliwości. Ze strony administratora zarząd nie uzyskał w tej kwestii żadnych informacji.
2. Brak wywiązania się z wezwania do wypełnienia umowy, które zarząd skierował w dniu 26 września br. W szczególności zarząd nie uzyskał następujących informacji:
a) czy została założona księga obiektu budowlanego,
b) jaki ma być system kontroli czystości,
c) jakie czynności do windykacji zaległości administrator podjęła z własnej inicjatywy,
d) czy administrator przeprowadziła nakazane osobiste rozmowy z właścicielami zalegającymi w opłatach,
e) jak ma wyglądać w przyszłości harmonogram windykacji zaległości.
3. Brak należytej reakcji na zgłaszane awarie.
4. Nieprawidłowości w rozliczeniach, sprostowane dopiero po naleganiach zarządu.
5. Brak starań o uregulowanie zaległości ze strony właścicieli lokali. Podjęte działania są opóźnione i zostały dopiero wymuszone przez zarząd
6. Odrzucenie propozycji powiadamiania właścicieli lokali o zebraniu za podpisem w lokalach, w związku z czym konieczne było korzystanie z listów poleconych.
7. Zaproponowane regulaminy rozliczania kosztów centralnego ogrzewania i ciepłej wody w zupełności nie przystają do warunków użytkowanej we wspólnocie instalacji i są powieleniem zapisów umów dostarczenia ciepła przez zewnętrznego dostawcę.
8. Przygotowane listy głosowań mają nieprawidłowo określone wielkości udziałów oraz nie uwzględniają kwestii własności hali garażowej.
W związku z powyższym Zarząd Wspólnoty wypowiada Pani umowę o administrowanie nr 38 zawartą w dniu 19.05.2008 r., ze skróconym do dnia 30.11.2008 r. okresem wypowiedzenia.
Powyższe zarzuty mogą stanowić podstawę skierowania skargi do Komisji Odpowiedzialności Zawodowej oraz postąpienia zgodnie z art. 636 k.c. Zarząd rozważy odstąpienie od powyższych działań, o ile rozwiązanie umowy o administrowanie nastąpi na drodze porozumienia stron w terminie określonym przez Zarząd.
Pismo podpisałem i przekazałem pozostałym osobom z zarządu do podpisu. Sprawa utknęła, ponieważ pozostali członkowie zarządu postanowili pozostawić Rawicką.
Wysłany: Wto Mar 17, 2009 14:26 Temat postu: Re: Wspólnota mieszkaniowa / zarządzanie
z zasadzie wszystko co nas drażni i wymaga wyjaśnienia jest w pismach AndrzejaZ.
trzeba je tylko włączyć do porządku obrad 27.03 i będziemy głosować.
1) odwołanie Rawickiej (czemu zarząd pomimo takich uchybień pozostawił ją - nie mam pojęcia )
2) projekt i egzekucja od developera jego wykonania (plus ewentualny bonus za robienie z ludzi idiotów) <przy dużej woli skarga na inspektora nadzoru który odebrał budynek>
3) wyjaśnienie sprawy CO rozliczenie itp oraz takie -> czy te szafki nie powinny mieć jakiś zamków ?
4) i moje osobiste - zamykanie wiat śmietnikowych
Pozdrawiam i do zobaczenia o 19 _________________ bud 7;parter
Ostatnio zmieniony przez willix dnia Tue Mar 17, 2009 14:45, liczba edycji: 1
Ja mam takie drobne pytanie...czy firma sprzatajaca ma w swoich obowiazkach sprzatanie takze terenu, na ktorym planujemy plac zabaw? Opakowania i resztki po petardach leza tam od sylwestra, niektorzy sasiedzi nie potrafia niestety posprzatac nawet po sobie.
Trudno to nazwać firmą sprzątającą. Ostatnio panie sprzątaczki usiłowały posprzątać trawniki przed budynkami czesząc trawę szczotkami. Niestety marny tego efekt, gdyż trwało to 3 razy dłużej niż przy użyciu prostych narzędzi do grabienia, do tego pety, liście i inne nieczystości nadal leżą w trawie.
Warto też zająć się skarpą z drugiej strony budynków. Jest teraz odpowiednia pora na zasianie trawy, która pokryje te betonowe płyty.
Wysłany: Nie Lis 29, 2009 14:48 Temat postu: Wpadka Zarządcy EDOM
Witam sąsiadów,
informacyjnie w potwierdzeniu salda jest błąd.
Mianowicie stwierdzenie wpisane no końcu
"Brak powyższej kopii uzgodnienia w terminie 10 dni od dnia otrzymania
będzie równoznaczny z potwoerdzeniem salda"
Ustawa o rachunkowości nie przewiduje tzw. "milczącego potwierdzenia
salda".
Brak jakiejkolwiek odpowiedzi dłużnika na wysłane przez wierzyciela
potwierdzenie salda oznacza saldo niepotwierdzone.
Pozdrawiam
willix
ps.info poszło osobno "mejlem" do zarządcy i zarządu współnoty _________________ bud 7;parter
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.